Image default

Телеканал Україна 24 святкує першу річницю виходу в ефір

Главред «Новостной Группы Украина» Юрий Сугак

16 грудня виповнюється рівно рік з моменту запуску в Україні нового інформаційного телеканалу — «Україна 24». Про те, як створювався канал, які пріоритети його роботи і плани на майбутнє — в інтерв’ю нашому виданню розповів головний редактор «Новинної Групи Україна» Юрій Сугак.

Юрію, залишилися лічені дні до важливої події — річниці в ефірі телеканалу «Україна 24». Розкажіть, як він створювався, які акценти були зроблені при його запуску, яка мета ставилася. І чого, на вашу думку, команді вдалося досягти за цей перший рік?

— Про запуск телеканалу ми думали вже досить давно, але стартували тільки тоді, коли відчули, що наша команда повністю готова і є запит ринку. На момент запуску «Україна 24» наша інформаційна редакція виробляла вже близько 2,5-3 годин контенту в день на національному телеканалі «Україна».

Причому сам старт «Україна 24», можна сказати, був стрімким: 2 грудня запланували технічне мовлення, а 16 грудня вже офіційно його запустили. Почали з 4,5 годин ефіру в день, а на сьогодні виробляємо понад 20 годин.

Створювався новий телеканал на базі, яка вже була сформована у нашому ньюсрумі. Паралельно з тим продуктом, який робили для «України», ми формували і розвивали телеканал «Україна 24». Звичайно, створення нового інформаційного телеканалу — це унікальна можливість професійного зростання та реалізації для багатьох співробітників: кореспонденти ставали редакторами і ведучими. Наприклад, Віталій Тарасов став шеф-редактором, а Віта Малосвітна, Віра Свердлик, Марія Скиба, Сергій Никифоров, Борис Іванов — прекрасними ведучими, Олена Цинтила стала ведучою прайму, залишаючись керівником. І паралельно залучалися найкращі кадри з інших телеканалів.

І до цього часу ми змінюємося й вдосконалюємося. Хочемо вперше створити по-справжньому конвергентний ньюсрум. На цю тему завжди було багато розмов на ринку: хтось намагався, але далеко не у всіх вийшло. А ми зробили дуже великий крок до поставленої мети: розвивалися, експериментували, реалізовували нові ідеї. Сьогодні наша інформаційна команда вже повністю сформувалася. Ми розуміємо, чого хочемо, і знаємо, як це зробити.

30 листопада 2020 року «Новинна Група Україна» запустила інноваційну студію з повномасштабною технологією «360 градусів». Для її облаштування привезли техніку з десяти країн і змонтували всього за 500 годин. Це рекордні терміни для проекту такого масштабу. Наші ведучі та журналісти можуть вести ефіри і робити включення з будь-якої точки студії.

— Якщо проаналізувати сітку мовлення «Україна 24», то вона, справді, є досить щільною і різноманітною. І, тим не менш, плануєте додавати нові програми?

— Безумовно, зупинятися на досягнутому не збираємося. У нас є три пріоритети, на які орієнтуються всі наші редакції. Це оперативність, актуальність і корисність. Саме на цих трьох китах і будується наша робота.

Як сьогодні виглядає наша сітка? В її основі — насичений новинний потік протягом усього дня. Саме цим ми дуже сильно відрізняємося від конкурентів. Адже забезпечити виробництво новин з ранку до ночі, погодьтеся, складно. Це дуже динамічні і короткі формати, які передбачають злагоджену системну роботу редакційних команд всіх проектів і напрямків.

З чого складається наш новинний потік? Це регіональні новини, адже у нас велика регіональна кореспондентська мережа. Це міжнародні новини: у нас є три основних корпункти — в Брюсселі, Москві і у Вашингтоні. За необхідності кореспонденти вирушають у різні точки світу. Ми висвітлюємо надзвичайні, а також дійсно значущі події. Ми завжди там, де відбувається найважливіше.

Високі показники телеперегляду — свідоцтво того, що робимо мі це цілком успішно. Наприклад, коли було захоплення заручників в Луцьку (в липні 2020. — ред.), яке потрясло країну, ми моментально перейшли в формат марафону. Це був досить серйозний виклик, щоб перебудуватися і в прямому ефірі давати розвиток подій, перші коментарі, унікальну інформацію. Ми довели, що досить оперативні і швидші за конкурентів.

Звичайно, акцентом є авторські програми потужних і професійних ведучих — Василя Голованова, Наталі Влащенко, Євгенія Кисельова, Тиграна Мартиросяна. Крім того, є окремі шоу з ведучими «Україна 24» — «Україна завтра» та інші.

Сформувавши сітку, ми почали розуміти, чого ще не вистачає. Надалі плануємо ущільнення сітки, коли буде дуже насичений потік новин, з короткими коментарями, роз’ясненнями, графікою. Тоді люди, увімкнувши телеканал, зможуть отримати оперативну інформацію, що відображає повно всю картину дня, що допоможе їм орієнтуватися в тому, що відбувається, планувати своє життя. І всі точки зору, адже у нас телеканал — «різноманітних думок», ми саме так себе позиціонуємо. І цим вигідно відрізняємося на ринку. Мені приємно чути, що наш продукт вважають найбільш збалансованим. Ми регулярно отримуємо позитивні коментарі глядачів, прохання розібратися з проблемними ситуаціями, проконтролювати їх. А довіра людей — приклад справжнього лідерства.

Ми запустили новини шоу-бізнесу з прекрасним ведучим високої кваліфікації — Дмитром Коляденком. Нещодавно у нас стартували спортивні новини з Євгеном Зінченком і Григорієм Палієм. Спасибі команді ТК «Футбол» за допомогу в підготовці щоденної програми. Також ми запустили економічні новини з ведучими Тетяною Шевченко і Олесем Гарджуком. Плануємо новини англійською мовою, які будуть виходити у вечірній або навіть в нічний час.

У результаті в нас будуть всі види новин, які дуже щільно стають у сітку протягом дня. І різні цільові аудиторії зможуть отримувати на телеканалі «Україна 24» необхідну інформацію, що стосується всіх сфер життя.

Також наше ущільнення пов’язане з великою кількістю рубрик. При існуючих проектах у нас дуже багато ініціатив, багато людей, як наших власних співробітників, так і ззовні, які хочуть спробувати запустити невеликі формати. Це живий природний процес розвитку телеканалу. Стимул для співробітників.

Ще одна наша перевага: ми навчилися масштабно висвітлюватимуть значні події. Наприклад, коли в серпні був пік розвитку подій в Білорусі, я, на свій великий подив, виявив, що конкуренти досить слабо висвітлювали цю тему. Також в цьому році відбулися дуже важливі місцеві вибори. Савік Шустер зробив спеціальний випуск разом з телеканалом «Україна 24», присвячений саме виборам в Україні. Ми давали повну картину того, що відбувається, робили все швидко і оперативно, — і дуже сильно від цього виграли.

А наскільки часто відбувається ротація програм в межах сітки телеканалу?

— На старті ми експериментували, дивилися, що йде краще або гірше. Зараз сітка усталилася. При цьому експерименти ми будемо продовжувати, зміни можливі. У нас дуже потужна аналітична група, ми спираємося виключно на показники перегляду, на уподобання нашої цільової аудиторії, про яку кожен день намагаємося дізнатися все більше. Дослідження проводимо регулярно. Ми точно розуміємо і відчуваємо, що людям потрібніше.

Телеканал Україна 24 святкує першу річницю виходу в ефір

Ведучі каналу «Україна 24» і новин «Сьогодні» співають гімн разом із Зразково-показовим оркестром Збройних Сил України

А можете більш детально розкрити механіку процесу? Ось, ви говорите, що крім новинних успішно реалізуєте і глобальні проекти. У цьому контексті не гріх згадати висвітлення виборів у США, яке на телеканалі проходило у вигляді марафону. Я маю на увазі спецефір «Америка обирає 2020», коли в різних містах США працювали виїзні студії… Скільки людей було задіяно в цьому процесі, командировано заради цієї події? Як вам вдалося організувати такий масштабний зарубіжний проект? Можете розповісти, що відбувалося за лаштунками того дійства, яке на екрані спостерігав глядач.

— Один мій колега, говорячи про телеканал, провів аналогію з футболом: є клуби, кожен зі своїми завданнями, інтересами, а є національна збірна. Ось і на нашому телебаченні щось схоже відбувається. Є дуже багато інформаційних каналів, які можна назвати клубами зі своїми інтересами. Ми ж себе бачимо, відчуваємо і позиціонуємо національною збірною. Звідси наш підхід до кадрів: ми намагаємося не тільки взяти кращих з ринку, але і виростити своїх. У нас дуже хороший селекційний відбір, відмінна школа і свій особливий світ.

І підхід до новин відповідний: якщо головною подією в жовтні були місцеві вибори в Україні, то у нас був і мегамарафон протягом дня, і шоу «Ніч виборів», в якому Савік Шустер представляв ексклюзивні та оперативні екзитполи. І робив це просто майстерно. У Савіка величезний досвід, великі можливості, люди, з якими він вже не перший рік працює і довіряє їм. В результаті робота була проведена масштабно і якісно. Цитованість, яку отримав телеканал, була безпрецедентною. Всі посилалися на дані, які прозвучали в шоу Савіка Шустера, тому що це були найбільш чіткі, якісні та оперативні дані. Глядачі «Україна 24» першими дізналися результати голосування.

Коли були вибори в Америці, ми просто не могли залишитися осторонь від такої події, щоб не зробити висококласне політичне шоу! Тим більше на телеканалі працює кращий журналіст-міжнародник, напевно, всієї Східної Європи, Євген Кисельов — з величезним досвідом, найширшими зв’язками і знайомствами в медійних та політичних колах США.

Що нам для цього було потрібно? Знайти великий майданчик для Євгена Олексійовича і синхронізувати його роботу з нашим ньюсрумом. Ми спеціально відправили чотири знімальні групи в США, підключили двох ведучих — Ігоря Пупкова і Олену Кот, які представили максимально масштабну картину того, що відбувається. В результаті був прямий зв’язок зі штабами двох головних дійових осіб — Трампа і Байдена. Ми також змогли показати, як живуть люди, що вони говорять, що відбувається в даний момент. Ефіри виходили на телеканалах — «Україна» і «Україна 24».

Якщо взяти до уваги весь проект, це було не тільки нічне шоу, яке Євген Олексійович провів майстерно, а майже семигодинний марафон — з 23:00 до 6:15 ранку. Це були ще й спецвипуски на телеканалі «Україна». І безперервний потік ексклюзивних новин. Ми ставили перед собою завдання бути першими з великим об’ємом інформації — і у нас це вийшло.

Ресурс, який для цього знадобився, не був якимось надто великим. Це наші виїзні групи і редактори, які працюють в ньюсрумі. Фактично, це робота, яку ми робимо завжди. Напевно, найбільш трудомісткою і витратною за часом була підготовка комп’ютерної графіки і заставок. Непросто було організувати логістику наших виїзних груп у США в умовах пандемії. Але команда спрацювала відмінно.

Телеканал Україна 24 святкує першу річницю виходу в ефір

Команда «Новинної Групи Україна» вирушає в США

Який надалі ми плануємо проект подібного масштабу? 16 грудня відбудеться марафон до Дня народження телеканалу «Україна 24». Це буде подія, варта уваги глядачів: будемо обговорювати роль ТБ і свободу слова в різних країнах, включимо наших колег з редакцій «Дощ», «Nexta», «Радіо Свобода», «DW», «Euronews», «ВВС», «Белсат «, «Голос Америки».

Кожен день у телеканалу зростає кількість друзів і партнерів. Ми залучили до соціальних спецефірів почесного посла ООН і телеведучу Машу Єфросиніну, Народну артистку України Ольгу Сумську і ведучого Олексія Суханова і багатьох інших зірок.

— Сьогодні ви керівник інформаційного напряму в найбільшій медіагрупі країни, проте, свого часу, ви працювали і кореспондентом, і ведучим. Можете сказати, що зараз для вас як досвідченого інформаційника означають поняття «оперативність» і «ексклюзив»?

Якщо говорити про оперативність, то ми готові в лічені хвилини видати новину. Це те, що у нас дуже добре виходить. На прикладі тієї ж Білорусі можу сказати, що будь-яке відео, яке з’являлося (треба розуміти, що інтернет в країні був відключений), ми відразу ж видавали в ефір: блискавично реагували на телеканалі і на сайтах. Ми ж — мультимедійний бренд. З нашим «Телеграмом» мало хто міг конкурувати.

Інша справа, що потім новина продовжує жити: доповнюється, розширюється, можуть з’являтися додаткові коментарі, подробиці, аналітика і т.д. Наша основна задача, і ми з нею успішно справляємося, — бути найоперативнішими і ніяк інакше.

Що стосується ексклюзивності, це обов’язкова установка поряд з оперативністю та актуальністю. І це у нас виходить теж дуже добре. Що для цього потрібно? Та, напевно, нічого складного і надприродного: просто стукайте — і вам відчинять.

Сьогодні у нас величезна кількість ексклюзивів. Якщо говоримо про Білорусь, то у нас в ефірі — Марія Колесникова, Світлана Тихановська і багато білоруських опозиціонерів. Якщо про Мюнхенський форум з безпеки, ми беремо інтерв’ю безпосередньо у його учасників. У Кишиневі під час другого туру виборів була тільки одна знімальна група — наша. Вона готувала ексклюзиви, в тому числі з першою жінкою-президентом Молдови Майєю Санду. Ми — єдиний український телеканал, який був на прес-конференціях, повідомляв про хід голосування і реакції.

Ми були у Вірменії та Азербайджані в період загострення конфлікту. Президент Вірменії дав ексклюзивне інтерв’ю Тиграну Мартиросяну. При цьому наші групи контактували з обома сторонами, адже для об’єктивного висвітлення подій дуже важливий баланс. Медіа можуть довіряти лише тоді, коли воно представляє точки зору збалансовано. Ми дуже чітко дотримувалися цього правила, висвітлюючи всі події в Нагірному Карабасі.

Ексклюзивів у нас досить багато: був Президент України, прем’єр-міністр, величезна кількість відомих людей. Намагаємося брати інтерв’ю, коментарі не тільки у представників нашої країни. Олена Кот, ведуча праймового випуску новин і «Головної теми» на каналі «Україна», разом з польським колегою Міхалом Адамчиком ( «TVP1») в межах спільного проекту взяли інтерв’ю у Володимира Зеленського та Анджея Дуди. І ми з польськими колегами транслювали його одночасно. В результаті ми стаємо джерелом цитувань для багатьох медіа. Ось, наприклад, наш кореспондент Юрій Гула потоваришував з Міккі Рурком. В ексклюзивному інтерв’ю «Сьогодні» актор поділився, що хоче бути похований в Україні, — і нас цитували ЗМІ країн пострадянського простору і не тільки.

Наш журналіст і кореспондент «Сьогодні» Олександр Махов став єдиним представником українського ЗМІ на пасажирському літаку, який евакуював українців з охопленого коронавірусом Китаю. Після чого Олександр перебував на карантині в Нових Санжарах разом з евакуйованими.

Ведуча телеканалу «Україна 24» Марія Скиба взяла участь у встановленні неймовірного рекорду, піднявшись в небо на одній з повітряних куль у День прапора. А ще спеціально до Дня Незалежності ми зробили подарунок глядачам: ведучі телеканалу «Україна 24» і новин «Сьогодні» разом з оркестром Збройних Сил України зворушливо і урочисто заспівали гімн.

Телеканал Україна 24 святкує першу річницю виходу в ефір

Журналістка новин «Сьогодні» Зоряна Степаненко у Вашингтоні (США)

У нас сьогодні більше можливостей, ніж у будь-кого. Наприклад, інтерв’ю може вийти на телеканалі «Україна 24». І тут же його оперативно розмістять на інших платформах. «Новинна Група Україна» — це потужна команда, яка створює контент для декількох ресурсів: загальнонаціонального інформаційного телеканалу «Україна 24», продакшн новин «Сьогодні» і сайт segodnya.ua . У нас багато можливостей. В результаті відомі люди до нас йдуть самі. На телеканал хочуть потрапити — і це дуже круто! Значить, ми все робимо правильно.

Також до нас хочуть прийти і влаштуватися на роботу з медіа — конкурентів. Це свідчить про те, що на телеканалі все в порядку: у нас правильні цінності, дуже хороші умови праці, ми правильно збалансовано даємо інформацію.

Ми сьогодні об’єктивно телеканал, який найбільш швидко розвивається в країні, але при цьому плинність кадрів у нас не перевищує 4%.

— До речі, питання про колектив. Телеканал «Україна 24», по суті, став розвитком інформаційної платформи «Сьогодні» і був сформований на базі її колективу. Що довелося поміняти ось у тій команді «Сьогодні» і які ротації були проведені в ході цієї трансформації?

Вийшов дуже класний, здоровий мікс. У нас є кістяк команди, який сьогодні дуже посилився, підріс професійно: хтось поміняв роботу, хтось зайнявся іншою роботою, але це наші люди, на яких ми спираємося. І я радий, що ми саме так вчинили і не помилилися практично ні в одному з випадків.

По-друге, ми залучили найсильніших професіоналів з ринку. І наші двері залишаються відчиненими: незважаючи на щільність сітки, готові шукати рішення.

Також нарівні з досвідченими фахівцями, які давно в професії, досить багато молодих талантів, які тільки починають свою кар’єру. І ми завжди із задоволенням приймаємо в команду молодь і даємо їй шанс реалізувати себе. Приходь, працюй, дерзай! Хтось швидше росте, хтось — повільніше. Це все індивідуально, але у нас дуже сильні молоді хлопці, які з азартом працюють на включеннях весь день.

— А наскільки багато молоді?

Кожен третій. У нашому насиченому робочому графіку у них вже за плечима досвід і знання. Вибудувана система навчання. Через карантин, ясна річ, навчання проходить дистанційно. Але по його закінченні ми повернемося до очної форми обов’язково.

— А яким принципом ви керуєтеся, запрошуючи зірок? Хто приймає остаточне рішення?

Про прийняття рішень на ТБ ходить багато міфів. Але у нас все досить просто і прозоро влаштовано: приймає рішення так званий «борд» (board — з англ. колегія). Це група людей, котрі професійно оцінюють, які проекти та зірки нам цікаві і потрібні нашому глядачеві. Природно, ми враховуємо інформацію про проект, про ведучого: як до нього ставиться аудиторія, чи вписується він у формат телеканалу «Україна 24». І лише після такого всебічного аналізу приймаємо рішення. Спираємося на експертизу фахівців. Такий підхід, впевнений, вкрай важливий для прийняття подібних рішень.

Телеканал Україна 24 святкує першу річницю виходу в ефір

Юрій Сугак

— Поговоримо про сьогоднішні суворі будні. Як колектив ньюсруму працює в карантинних умовах і наскільки віддалена робота можлива для ТВ-ньюсруму? Чи були у вас випадки, коли ведучі вели авторські програми, включаючись з дому, перебуваючи на ізоляції?

Звичайно, подібні історії були. Наш відомий ведучий Василь Голованов, коли отримав позитивний тест на COVID-19, продовжував вести ефіри онлайн з дому.

— Чи вдалим був такий експеримент?

Відмінні рейтинги (у Василя Голованова вони завжди високі), при тому, що це було інтерв’ю через «Zoom» в прямому ефірі. Ми, звичайно, намагаємося максимально уникати подібного, але, з іншого боку, готові до таких рішень. І, якщо потрібно буде, зможемо навіть ток-шоу провести віддалено, подібний сценарій у нас є.

Вже адже 10-й місяць триває пандемія, і ми адаптувалися. Звичайно ж, вжили всіх можливих заходів безпеки: дезінфектори всюди, забезпечуємо працівників масками в необхідній кількості. Налагоджена система: якщо хтось захворів, відразу тестуємо оточення, швидко реагуємо. Але, напевно, найголовніше в цій ситуації — це підтримка з боку телеканалу, медіагрупи, колег. Якщо хтось раптом вибуває, завжди є кому замінити. Адже ТВ працює 24/7 — і величезні потоки інформації, новин ми зупинити не можемо.

Колектив у нас дружний, колеги завжди підтримують одне одного. Якщо запитаєте, чи готові ми до плану «A», «B», «C»? Безумовно, готові, якщо буде потрібно.

— Звичайно ж, люди в будь-якому проекті — на першому місці. У той же час, як відомо, що для новинного мовлення дуже важливі технічна база, оснащення студії. Що відрізняє студії «Україна 24» від інших подібних?

З 30 листопада ми перейшли в новий сучасний студійний комплекс «360 градусів» — кращий в Україні. Це відсутність бекстейджа, секретів від глядача, одночасно наявність декількох локацій, які можуть працювати автономно. Можна пересуватися по студії, рухати буквально все. Новини «360 градусів» — мрія, яку нам вдалося реалізувати.

Також у нас є прекрасні і сучасні студії в БЦ «Леонардо», з яких транслюються авторські програми. Нагадаю, що ми першими запустили і почали використовувати технологію «VizRt». Наші співробітники, навчившись в Канаді, потім ділилися знаннями з представниками інших телеканалів. Це наш внесок у розвиток телевізійного ринку країни.

У нас досить багато нових рішень. І ще більше ми збираємося реалізувати в майбутньому. У нас є чітко спланована історія розвитку, і ми розуміємо, що зробимо через місяць, три, п’ять. І це, напевно, одна з наших найістотніших відмінностей від решти ринку. Ми чітко знаємо, чого хочемо і до чого прийдемо. Лідерство досягається масштабними проектами і роботою 24/7 всієї нашої команди.

— А у згаданій вами спланованій історії — чи є місце планам виходу за кордон?

Ви знаєте, вийшла неймовірна історія. Цього року ми серйозно не планували виходити за кордон. «Україна 24» транслюється через відкритий супутниковий сигнал (це, до речі, наш внесок в інформаційну безпеку країни), який покриває територію Європи, Північної Америки, і також наші прямі трансляції і програми доступні на YouTube, так що в цьому році ми якось і не поспішали виходити на зарубіжжя. Але тут зіграли роль якість і актуальність нашого контенту. На нас вийшли зарубіжні партнери. Вийшли самі. Стали приходити запити від різних компаній, кабельників, провайдерів, які говорили, що хочуть включити «Україна 24» в свій пакет. Це абсолютно некомерційна історія. Інформація про події в Україні стає більш доступною за кордоном.

Телеканал Україна 24 святкує першу річницю виходу в ефір

Ведуча новин «Сьогодні» Олена Кот в США

Зараз є цілий список європейських провайдерів, які нас активно включають. Ми швидко зорієнтувалися і зрозуміли, що це потрібно розвивати і підтримувати. Дуже приємно, коли пишуть з-за кордону, коли є різні коментарі в прямому ефірі, коли отримуєш електронні листи.

Ось, наприклад, мене дуже порадував недавній електронний лист з Туркменістану: «Ми теж хочемо включити». Відмінно! Давайте, хто наступний? З Грузії. Будь ласка! Дуже багато пострадянських країн і європейських країн виходять на нас. 50 контрактів в Польщі, з яких 5 — з кабельними мережами-гігантами. Переговори зі Словаччиною ведуться. Укладено договір з іспанським дистриб’ютором. Найближчим часом плануємо запуск телеканалу в кабельних мережах у Канаді і США. Грузинська новинна платформа — більш 2 мільйони користувачів.

Я вважаю, що це один з найкращих показників, які свідчать про якість телеканалу. І, як бачимо, точка зору України цікава. Згадайте попередній досвід, коли намагалися запускати міжнародні версії, а вони не працювали. А тут український телеканал транслюють, і роблять це із задоволенням.

— Ви досить давно працюєте на ТБ і в новинах. Як, на ваш погляд, змінилося інформаційне мовлення? Які нові тренди ви б відзначили як найбільш важливі та перспективні?

Якщо говорити про тренди, то все досить просто — те, до чого сьогодні вже всі звикли. Телебачення повинно бути «в кишені» — зручним, оперативним. Тоді все працює правильно. І повинен бути єдиний мультимедійний бренд. Ще один важливий фактор — особистість в інформаційному мовленні. Глядачам важлива оцінка і аналіз подій людей з конкретним життєвим досвідом і позицією. І у тому, щоб представити мікс таких суб’єктивних позицій і думок, який би давав глядачеві масштабну картину того, що відбувається, ми і бачимо своє завдання.

Командна робота «Медіа Групи Україна» і «Новинної Групи України» — приклад амбітності, лідерства та застосування сучасних технологій. Без підтримки і довіри керівництва і нашого акціонера Ріната Ахметова ми б не змогли реалізувати свої неймовірні плани.

Зараз ми займаємося тим, що зводимо разом низку стратегій щодо новинного мовлення, щодо нашого розвитку в діджиталі. Але це вже тема для окремого інтерв’ю.

Джерело

Залишити коментар